הגר"ר אלבז: "עם ישראל צריך לדעת שהגאולה בפתח; רק להתפלל"

אתר קול חי No Comments on הגר"ר אלבז: "עם ישראל צריך לדעת שהגאולה בפתח; רק להתפלל"

ראש מוסדות "אור החיים", חבר מועצת החכמים מרן הגר"ר אלבז שליט"א בראיון ל"מהדורת סופהשבוע": "האור החיים הקדוש היה מאוד קשור לציבור בלב ונפש. אחד הגיע אליו וסיפר שהוא נוסע לארץ ישראל. האוה"ח בירך אותו ואמר: אכתוב לך מכתב ושים אותו בין אבני הכותל המערבי – מזה יצא העניין של הפתקים"

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הילולת ה"אור החיים" הקדוש: ראש ישיבת "אור החיים" וחבר מועצת חכמי התורה, הגאון הרב ראובן אלבז, שוחח עם איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן במהדורת הבוקר-סוף השבוע (חמישי) וסיפר כיצד בצעירותו התחבר לתורת האור החיים. "בהיותי צעיר לימים הייתי לומד את ספריו הקדושים של האור החיים וראיתי את הגדולה. כשקראתי בספרים שלו איך הוא כותב על זה שבעולם הבא ידונו את האדם על זה שלא קירב יהודים לבורא – זה הרעיד את ליבי ואמרתי שאם כך צריך למסור נפש לקרב יהודים לה' יתברך. וגמלה בליבי החלטה להקים ישיבה על שמו לבעלי תשובה".

"ראיתי באמת שאלה המתקרבים ממגזרים רחוקים ביותר הופכים להיות גדולים בתורה", מספר הרב אלבז. "יש להם סיעתא דשמיא ובתקופה קצרה הם הופכים להיות גדולים מאוד".

"הישיבה קיימת כבר למעלה מחמישים שנה. ברוך ה' הישיבה פזורה בכל רחבי הארץ מקרית שמונה ועד אילת", ממשיך ראש ישיבת אור החיים. "יש סניפים כמעט בכל הארץ. באילת יש לנו ברוך ה' ארבעה כוללים של אור החיים וארבע קהילות שכל אחת מונה מאות אנשים חוץ מהתלמודי תורה והבנות. בן פורת יוסף".

הרב שרטט קווים לדמותו של רבי חיים בן עטר: "אור החיים הקדוש היה מאוד קשור לציבור והציבור היה קשור אליו בלב ונפש. אחד מהאנשים שהגיע אליו אמר לו 'רבנו אני נוסע לארץ ישראל'. האור החיים ברך אותו ואז היהודי אמר לו 'רבנו אבל אין לי במה להתפרנס', אמר לו אור החיים 'אני אכתוב לך מכתב ושים אותו בין אבני הכותל המערבי בירושלים'". מזה יצא כל העניין של הפתקים בכותל", אומר הרב אלבז. "זה מהאור החיים הקדוש". 

הרב המשיך לספר: "כשבא היהודי לשים את הפתק בכותל ראה שהאור החיים כתב שם 'זה קמיע הקודש לכבוד השכינה הקדושה, 'אבקשך ברחמים להשפיע ישועה ושפע עד בלי ידי' וחתם חיים בן עטר. היהודי בא לשים את הפתק והוא עף לו. התחיל לבכות. בינתיים הפתק הגיע לאחד מעשירי ירושלים שישב בחצר ביתו וראה את הפתק. לאחר מכן אותו עשיר הלך להתפלל כותל וראה שם את אותו יהודי זועק. שאל אותו בני מה אתה בוכה, סיפר לו על הפתק שעף לו. אמר לו 'בא אני אסדר לך כל מה שאתה צריך'. רואים את ההתחברות לאור החיים הקדוש, היא המביאה ישועות. כל אלה שהתחברו אליו זוכים לישועות".

בסיום, אמר הגאון הגדול: "עם ישראל צריכים לדעת שגאולתנו בפתח וכל הגזירות יתבטלו. כל הזמן לקוות ולצפות מעומק ליבנו ורק תפילות יביאו את הגאולה שלימה. אחים יקרים תפילה מעומק הלב לפני בורא עולם, ובפרט ביום הזה של הילולת האור החיים הקדוש".



0 תגובות